Nike Air Max 95
388 artiklidOregoni mitmekesisest maastikust sündinud legendaarne disain.
- Nike
- Air Max 95 OG
- "Blue Spark"
- Nike
- Air Max 95 OG
- "Black Border"
- Nike
- Air Max 95 OG
- "Fireberry"
- Nike
- Air Max 95 x Yu-Gi-Oh!
- "Jonouchi"
- Nike
- Air Max 95 Recraft
- "Bright Mandarin"
- Nike
- Air Max 95
- "Sanded Purple & Obsidian"
- Nike
- Air Max 95
- "Black & Green Shock"
- Nike
- Air Max 95
- "Black & Anthracite"
- Nike
- Air Max 95 Recraft
- "White & University Red"
- Nike
- Air Max 95 Recraft
- "Black & Baltic Blue"
- Nike
- Air Max 95 Recraft
- "Triple Black"
- Nike
- Air Max 95 Recraft
- "Triple Black"
- Nike
- Air Max Uptempo 95
- "NY vs. NY"
- Nike
- Air Max 95
- "Black & Bright Crimson"
- Nike
- Air Max 95
- "Black & Vivid Purple"
- Nike
- Air Max 95 Big Bubble
- "Obsidian"
- Nike
- Air Max 95 OG
- "Smoke Grey & Green Abyss"
- Nike
- Air Max 95 OG
- "Black & Bright Crimson"
- Nike
- Air Max 95 Big Bubble
- "Black & Vivid Purple"
- Nike
- Air Max 95 OG
- "Pale Ivory"
- Nike
- Air Max 95
- "Black & Buff Gold"
- Nike
- Air Max 95 OG
- "Cool Grey & Psychic Blue"
- Nike
- Air Max 95 OG
- "Diffused Blue"
- Nike
- Air Max 95 OG
- "Michigan"
- Nike
- Air Max 95 OG
- "White & University Red"
- Nike
- Air Max 95 OG
- "Black & Persian Violet"
- Nike
- Air Max 95
- "Sundial"
- Nike
- Air Max 95
- "Batman"
- Nike
- Air Max 95
- "Cool Grey & Black"
- Nike
- Air Max 95 Ultra
- "Black & Mint Foam"
- Nike
- Air Max 95 Ultra
- "Black & Anthracite"
- Nike
- Air Max 95 Ultra
- "Wolf Grey & White"
- Nike
- Air Max 95 Ultra
- "Racer Blue"
- Nike
- Air Max 95 Big Bubble
- "Black Patent"
- Nike
- Air Max 95 OG
- "Velvet Brown"
- Nike
- Air Max 95 OG
- "Soft Pearl"
- Nike
- Air Max 95
- "White & Hydrangeas"
- Nike
- Air Max 95 OG
- "Vast Grey & Hyper Pink"
- Nike
- Air Max 95 OG
- "Jade Horizon"
- Nike
- Air Max 95 ‘Big Bubble’
- "Sanded Purple & Obsidian"
- Nike
- Air Max 95 OG
- "White & Team Gold"
- Nike
- Air Max 95 OG
- "Green Gusto"
- Nike
- Air Max 95 ‘Big Bubble’
- "Black & Green Shock"
- Nike
- Air Max 95 OG
- "Baltic Blue"
- Nike
- Air Max 95 Ultra
- "Caution Strip"
- Nike
- Air Max 95
- "Desert Khaki & Photon Dust"
- Nike
- Air Max 95
- "Cool Grey & Sundial"
- Nike
- Air Max 95
- "Black & Aurora Green"
Air Max 95
90ndate alguses oli Michael Jordani kasvav kuulsus muutnud Nike korvpallijalatsid uskumatult populaarseks. Korvpalliosakonna edukuse tõttu keskendus Nike oma tähelepanu jooksujalatsite uuendamisele, mida tol ajal juhtis alles tekkinud Air Max seeria. Tinker Hatfield oli seeriast edasi liikunud, et tegeleda teiste projektidega, mistõttu tõi bränd meeskonda juhtima noore jalatsidisaineri Sergio Lozano. Olles viimased neli aastat töötanud erinevate spordi- ja ACG-mudelite kallal, ei olnud Lozano jooksujalatsite disainimises kogenud, kuid see sobis projektiga ideaalselt. Nike soovis just uut perspektiivi, kuna bränd tahtis luua jalatsi, mis pakuks midagi eristuvat ja täiesti originaalset. Selle suurejoonelise ambitsiooni usaldamine paljulubava disaineri kätesse viis uuendusliku Nike Air Max 95 loomiseni.
Nike'is juba paar aastat töötanud Lozano oli kohtunud Tinker Hatfieldiga, mis andis talle võimaluse saada inspiratsiooni sellelt suurelt mehelt. Üks asi jäi Lozanole eriti meelde tema ajast legendaarse disaineri juures: tema rõhuasetus loo tähtsusele. Sooviga viia Air Max täiesti uuele suunale ja Hatfieldi sõnad kõrvus, mõtiskles Lozano Nike ülemaailmse peakorteri kampuse järve ääres Beavertonis, Oregonis. Vaadates üle vee teisel kaldal asuvale kaldale, hakkas ta kujutlema, kuidas vihm murrab maapinda. Siis tuli talle idee: mis oleks, kui ideaalne king oleks maasse mattunud ja vihm peseks selle ümbert muda ära, paljastades kinga järk-järgult? Lozano tegi selle idee põhjal kiire visandi. See kujutas kinga, mille külgedel oli kihiline struktuur, mis meenutas Grand Canyoni kaljude pindadel tuhandete aastate jooksul erosiooni tulemusel tekkinud voolavaid triibulisi kujundeid.
See esialgne kontseptsioon moodustas esteetilise aluse esimesele Nike Air Max 95 mudelile, mis toodi turule ikoonilises neoonvärvides. See oli varustatud hallide kihtidega, mis sarnanesid originaaljoonisel olevatega ja muutusid alt tumedamatest ülespoole heledamateks. Koos ebatavalise musta vahetallaga varjas see värvide üleminek muda ja üldise kulumise jälgi, mis olid tavalised Nike peakorteri asukohas, kus sajab palju vihma. Kuna tolleaegsed jooksujalatsid olid tavaliselt heledad, sageli valged, oli see enneolematu samm, mis lõpuks muutis jooksmise moe. Hoolimata sellest, et Lozanole hoiatati, et selline hallide toonide kombinatsioon lihtsalt ei müü, jätkas julge disainer rahulikult oma tööd, võttes hoiatuse väljakutsena. Nende praktilisemate tumedate toonide tasakaalustamiseks lisas ta Nike'i iseloomuliku ereda kollakasrohelise tooni, mida tuntakse nimega Volt. Viidates brändi võistlusvarustusele ja nüüdseks ühele selle traditsioonilisele värviskeemile, kasutas Lozano selle värvi elavust, et juhtida tähelepanu AM95 funktsionaalsele tehnoloogiale, nagu õhukambrid ja aasad.
Kuigi Lozano lõi Air Max 95 eelkõige jooksujalatsina, viis tema huvi inimkeha toimimise vastu ta arendama selle esteetikat, mis peegeldas inimese anatoomiat. Võrgustiku ja sünteetilise seemisnaha paneelide kombinatsioon ülemisel osal sümboliseeris lihaste ribasid; nailonist aasad ulatusid välja vertikaalsetest ribadest jalatsi külgedel, sümboliseerides rindkere; välistalla, vahetalla ja kanna ühendus viitas selgroo lülidele.
Lisaks oma unikaalsele välimusele aitas Nike Air Max 95 jooksjaid, pakkudes nahasarnast võrgustikku, mis tagas hingavuse paelakaitse kohal. Alati innovatsiooni piire ületada sooviv Nike lisas sellele ka esimese nähtava õhukambri esiosale, mis pakkus suuremat pehmendust jalapõhjale. Tegelikult loodi Air Max 95 algselt suuremate ja võimsamate jooksjate jaoks, kelle raskem mõju nõudis jalapõhjale lisapehmendust. See kombineeriti täpse õmbluse ja survevaluga ülemisel osal, et saavutada uskumatult toetav välimus, mis aja jooksul kergesti ei kuluks.
Disain toetas jooksjaid veelgi 3M Scotchlite peegeldavate elementide kasutamisega ülemises osas, mis lisasid stiili ja nähtavust, samal ajal kui kiirpaelade aasad hoidsid kandja jalad kindlalt paigas. Lozano oli nii kindel Nike Air Maxi tehnoloogia tugevuses ja AM95 esteetika individuaalsuses, et jättis prototüüpide faasis ikoonilise swooshi jalatsilt ära. Nike soovis, et jalatsil oleks kaubamärgi logo, kuid Lozano ei tahtnud, et see juhiks inimeste tähelepanu tema unikaalselt esteetiliselt disainilt kõrvale. Lõpuks jõuti kompromissile ja väike swoosh paigutati välimise osa tagaossa, et peamine ülemine osa jääks puhas ja rafineeritud.
Air Max 95 ühendas avantgarde disaini ja suurepärase jõudlusega, mis kindlustas Nike positsiooni 90ndate jalatsite pioneerina ja tõi kaasa uuendustega täidetud hiilgava tuleviku. 1995. aastal turule tulles oli jalatsi julge esteetika mässumeelne, mis tegi sellest noortekultuuri lemmiku, sealhulgas kaugemates paikades Euroopas, Austraalias ja Jaapanis, kus see sai väga populaarseks. Selle mitmekülgsuse tõttu kiitsid seda ka erinevate valdkondade eksperdid, alates stiiliväljaannetest nagu The Face kuni spordiajakirjadeni nagu Runner's World. Time'i ajakiri nimetas selle isegi üheks aasta parimaks spordidisainiks. Selliste silmapaistvate saavutustega pole ilmselt üllatav, et AM95 on tänapäevalgi kogu maailmas endiselt väga ihaldusväärne.