SPORTSHOWROOM

New Balance

9060

Julge austusavaldus New Balance'i ajaloo klassikalisele ajastule.

New Balance 9060
© New Balance

Ajaloo austamine

New Balance on pikka aega olnud tuntud kvaliteetsete spordijalatsite tootjana, kuid 2010. aastate lõpus hakkas bränd laiendama oma kohalolekut ka elustiiliturul. Seda tehti peamiselt traditsiooniliste jooksujalatsite uuesti turule toomisega, mis sobisid hästi tekkiva normcore-trendiga. Moodsad inimesed igas vanuses hakkasid kandma nn isa kingi – mugavuse nimel loodud paksud spordijalatsid, millel on võrgust pealsed ja palju nahast paneele – ning New Balance oli üks populaarsemaid valikuid. Bränd kasutas ka oma ulatuslikku arhiivi, et leida ideid originaalsete disainide jaoks, ning 2019. aastal anti kahele disainerile ülesanne töötada välja uus toss, mis austaks ettevõtte minevikku, kuid vaataks ka tulevikku. Nad lõid New Balance 9060: isikupärase elustiili silueti, mis oli austav kummardus mõnedele Y2K-ajastu ikoonilisematele spordijalatsitele.

© New Balance

Kaks andekat disainerit

New Balance'i juhid teadsid, et neil on vaja andekat meeskonda, et disainida jalats, mis ühendaks tõhusalt brändi mineviku, oleviku ja tuleviku, seega valisid nad kaks andekat loovtöötajat, kellel oli palju kogemusi. Esimene neist oli vanem jalatsidirektor James Lee, kes oli töötanud ettevõttes alates 2014. aastast, aidates kaasa muu hulgas Trailbuster Freshfoam matkasaabaste ja 997 spordiversiooni loomisele. Tema partneriks oli visionäär Yue Wu, kes oli sel ajal töötanud New Balance'is vaid kaks aastat, kuid kellel oli inseneriharidus ja tugevad teadmised funktsionaalse disaini valdkonnas. See andis talle täiesti teistsuguse perspektiivi kui Lee'l, kes oli enne New Balance'i tulekut arendanud oma oskusi mitmes jalatsiettevõttes. Kontrastsete töökogemustega, mis andsid kummalegi oma isikupärase stiili, oli neil potentsiaali olla suurepärane meeskond, ja seda oli neil vaja, sest maailm oli neile valmis esitama suure väljakutse, mille ületamiseks oli vaja kogu nende leidlikkust.

© New Balance

Uus tööviis

Pärast 2019. aasta lõpus kokku tulekut oli Lee'l ja Wu'l vaevalt aega 9060-ga alustada, kui tabas ülemaailmne pandeemia. Kõik traditsioonilised tööviisid peatati äkitselt ja disainerid olid koos enamiku elanikkonnaga oma kodudesse suletud. Nad ei saanud enam koos ühes ruumis istuda, ideid genereerida ja prototüüpe füüsiliselt käsitseda, et leida parim viis disaini edasi arendada. Nüüd pidid nad tegema koostööd kaugjuhtimisega, tuginedes videokõnedele, sõnumitele ja digitaalsele modelleerimisele, et jagada teavet. Nad ei lasknud end heidutada, jätkasid selle uue tööviisiga ja hakkasid peagi hindama selle eeliseid. Selle meetodi abil oli võimalik pigem läbimõeldumalt läheneda kui pidevalt koos olla, mida Lee ise on kirjeldanud kui „elustavat”. See andis neile aega ja ruumi eemalduda ja oma ideid hoolikalt läbi mõelda, enne kui nad tagasi laua taha istusid, et neid meeskonnana arutada.

© New Balance

Inspiratsiooni leidmine

Kaugkoostööle kohanenud disainerid sukeldusid New Balance'i arhiividesse, et leida inspiratsiooni. Hiljutiste toodete hulgas oli mudel 327, mis põhines kahel 1970. aastate uuenduslikul jooksujalatsil, ja mudel 57/40, mis oli ümbertöötatud versioon 1988. aasta ülipopulaarsest mudelist 574, sisaldades elemente nii originaalmudelist kui ka sellele järgnenud 1990. aastate versioonidest. Sellele arengule loogiliselt järgides otsustasid Lee ja Wu otsida inspiratsiooni retrofuturistlikest stiilidest, mis olid populaarsed aastatuhande vahetusel ja pärast seda. Nad valisid mitmed mudelid epilisest 99X-seeriast, mis oli olnud turul alates 80ndate algusest ja sai uue hoo sisse uute mudelitega igal järgneval kümnendil. Seejärel lisasid nad aspekte mudelist 860v2 – jõudlusjooksujalatsist, mis ilmus esmakordselt 2010. aastate alguses ja anti uuesti välja just siis, kui 9060 projekt 2019. aastal käivitati. Kõik need jalanõud olid eelkõige mõeldud kergejõustikuks ja seetõttu tugines nende edu liikumise ideele, täpsemalt sellele, kuidas nende erinevad komponendid koos töötasid, et anda kandjale dünaamilise liikumise tunne. Seega sai sellest üks 9060 taga olevatest võtmekontseptsioonidest, mis mõjutas nii selle esteetikat kui ka tehnoloogiat.

© New Balance

Dramaatiline pealsete

Kui jalatsi inspiratsiooniallikad olid paigas, jagunes meeskond kaheks rühmaks: Wu keskendus pealsele ja Lee tegeles tallaosaga. Pealse puhul oli Wu eesmärk võtta varasemate mudelite klassikalised omadused ja tõlgendada neid ootamatul viisil, et luua midagi ülepingutatut ja dramaatilist. Üks suurepärane näide sellest oli Sway Baride kasutamine pealsel – see element on võetud otse mudelilt 990 ja rakendatud laiemate ja arvukamate ribadena, et anda mudelile 9060 disainerite soovitud liikumise tunne. New Balance'i silueti kõige äratuntavam aspekt on suur „N” sümbol mõlemal küljel, ja selle asemel, et jääda enamiku tossude sümmeetrilise välimuse juurde, kaunistas Wu küljed ebakõlaste logodega. Küljel oli hõbedane peegeldav „N”, samas kui sisemine oli sujuvalt ühendatud pealiskihiga, kuna selle kuju oli määratud rida paksult tikitud triipe. Ülejäänud ülemine osa koosnes hingavast võrgustikust aluskihist, millele oli asetatud erinevad seemisnahast ja nahast paneelid, et luua geomeetrilised mustrid kogu pinnale. Veelgi rohkem brändimärke oli elegantselt õmmeldud silmuste alumisse osasse ja kandade keskossa, kuid Wu tegi midagi tõeliselt unikaalset keeleplaadi jaoks. Ta võttis aluseks 991 esiosas nähtava ABZORB-polstri, kasutades selle ebaregulaarset kolmnurkse kuju ja läikivat ehteid meenutavat viimistlust, et luua 9060 jaoks eristuv embleem, mis austas 2001. aasta tossu.

© New Balance

Julgete ja toetavate talladega

Kui Wu koostas seda pilkupüüdvat pealset, tegi Lee sama julge sammu talla osas. Ta täitis kahe tihedusega vahetalla suurete kaarekujuliste ABZORB-polstritega, mis eristusid selgelt ülejäänud jalatsist, tõstes selle maapinnast kõrgemale ja pakkudes samal ajal maksimaalset löögikindlust ja mugavust. Kand stabiliseeriti spetsiaalse ABZORB SBS polsterdusega ja vastupidav kummist välistald oli varustatud kuue massiivse protektoriga, neli esiosas ja kaks kand all, millest igaühe keskel oli rombikujuline muster. Need olid 860 välistalla serva ümber oleva haardumise disaini ülemäärane versioon, mis oli nii välimuse kui ka sarnase kõrge haarduvuse poolest austav viide varasemale mudelile. Kandade ümber lisas Lee veel ühe New Balance'i ikoonilise tehnoloogia elemendi CR-seadme näol, tõmmates taas tähelepanu selle olemasolule, muutes selle eriti suureks. Algne eesmärk oli stabiliseerida brändi 990 jooksujalatseid liikumist kontrolliva efektiga, CR-seade oli valmistatud tugevast plastikust, mida Lee täiendas veelgi, andes sellele tekstuurse välimuse ja läbipaistva viimistluse. Lisaks võluvale läikivale efektile aitas see funktsionaalne komponent toetada jalga, nagu ka selle aluseks olnud peenemad versioonid.

© New Balance

Lõplik toode

Lee ja Wu veetsid üle kahe aasta, arendades mudelit, millega mõlemad rahul olid. Tänu nende kõvale tööle ja selle aja jooksul loodud tugevale suhtele kulges prototüüpide loomine uskumatult sujuvalt ning paar sai valmis toote kätte vaid paari muudatuse järel. Nad vajasid veel nime, nii et nad ühendasid selle peamiste mõjutajate, mudelite 990 ja 860 nimed, saades tulemuseks 9060, mis väljendas ideaalselt uue väljenduse ikoonilistest mudelitest, mida kingad esindasid. Jäi veel üle otsustada esimeste mudelite värviskeem, kuid selleks pöördusid nad teise loomingulise partneri poole: Joe Freshgoods.

© New Balance

Joe Freshgoods

2020. aastate alguseks oli New Balance saanud tuntuks oma stiilse koostööna valminud tossude poolest, mis olid disainitud koostöös paljude loojate ja moebrändidega kogu tööstusharust. Üks neist oli Chicago Joe Robinson, kes oma brändi Joe Freshgoods all lõi versioonid mudelitest 992, OMN1S ja 990v3 aastatel 2020 ja 2021. Algusest peale oli selge, et Robinson ei tahtnud oma brändi nime jalatsitele panna lihtsalt sellepärast, et see oleks seal. Ta soovis tuua igasse mudelisse oma unikaalse stiili ja samal ajal rääkida lugu, mis ühendaks teda tema laiemaga fännide kogukonnaga. Näiteks tema 990v3 disain sai nimeks „Outside Clothes” (välisriided), viidates 1990. aastate linnakultuurile, kui emad õpetasid oma lastele, et nad peavad olema ettevaatlikud, kui kannavad välisriideid kodus.

Inside Voices Pack

Joe Freshgoods x New Balance 9060 on selle 2021. aasta jalatsi järg, mis tugineb samale teemale ja toetub veelgi enam tema lapsepõlvele. Ta lõi kaks elegantset värvikombinatsiooni, mis koondati suuremaks rõivakollektsiooniks nimega „Inside Voices” – veel üks viide 90ndate emadele, seekord viidates nende kalduvusele öelda lastele, et nad kasutaksid avalikus kohas oma sisemist häält, mitte ei karjuksid valjusti. Mõlemad versioonid sisaldasid roosat värvi, mis oli juba Freshgoodsi iseloomulik toon, kuna disainer oli sellest nooruses lummatud pärast seda, kui oli näinud Ameerika räpparit Cam'iRon kandmas roosaid riideid moesündmustel ja muusikavideotes. See kehtis eriti esimese värvitooni „Penny Cookie Pink” kohta, mis oli graatsiline toss, mille võrgustik, paelad ja külje logod olid roosakaspruuni tooni. Selle pealiskihid olid pehmet beeži tooni, samas kui helerohelised aksendid lisasid kontrasti. Joe Freshgoods tutvustas „Inside Voices” kollektsiooni esmakordselt 2022. aasta jaanuaris, näidates kahte kingakarpi, kuid ainult ühte värvitooni. Need, kes ootasid selle 2022. aasta mai väljalaset, pidid veel paar kuud ootama, et näha teist värvitooni, mille nimeks oli „Baby Shower Blue”. Sellel mudelil täiendasid pastellroosad toonid heledaid akva ülemisi osi ja heledat pruuni võrku, luues kinga, mis oli sama elegantne kui tema vastand. Mõlemad olid viimistletud Inside Voices tekstiga, mis oli tihedalt tikitud kannale JFG brändi alla, samas kui spetsiaalne tepitud sisemine vooder andis jalale lisamõnusust ja luksusliku tunde.

© New Balance

Täiuslik eelkäija

Vaid kuu aega enne 9060 turule toomist teatati, et Joe Freshgoods on nimetatud New Balance'i kampaania „Conversations Amongst Us” loovjuhiks. Kampaania, mille esimesed tooted olid kavas turule tuua 2022. aasta aprillis ja mis koosnes samuti vintage New Balance'i mudelitest, oli 9060 jaoks ideaalne eelkäija. See näitas, kui palju bränd uskus Freshgoodsi loomingulistesse võimetesse, ja tõi tähelepanu tema teistele projektidele, mis on aastate jooksul ainult mitmekordistunud. Kui tema 9060 disainid mais välja tulid, olid need uskumatult populaarsed, tekitades tohutu hüppe ja põnevuse juulis toimuva üldise turule toomise suhtes.

Edukas üldine müüki laskmine

Nagu paljude New Balance'i mudelite puhul, oli 9060 turule toomise värvipalett linnalik, sisaldades halli ja beeži toone. Joe Freshgoodsi koostöö edu toel ja moemagasinide poolt „suve sneakeriks” nimetatuna sai see kiiresti populaarseks valikuks nii vanade kui uute New Balance'i fännide seas, kellest esimesed hindasid selle retro välimust ja viiteid klassikalistele mudelitele nagu 997 ja 991. Samal ajal võlus brändi uuemad toetajad selle retrofuturistliku esteetika ja funktsionaalse mugavusega, mis tegi sellest suurepärase igapäevase sneaker'i. Noorem ja moeteadlikum publik sai huvi hiljem samal aastal, kui Ameerika muusikastaar ja New Balance'i saadik Jack Harlow ilmus uute 9060„Truffle” ja „Ivory” värvitoonide reklaamikampaanias.

© New Balance

Uimastavad koostööd

New Balance 9060 oli nii võluv, et peagi valiti see koostööpartneriks teiste loominguliste ettevõtete poolt. 2022. aastal ilmusid kaks salajast disaini koos moebrändiga Mowalola ja rafineeritud värvitoon „Age of Discovery” Bostoni jaemüüja Bodega poolt, mis toodi turule mõjuka Ameerika räppari Aminé abiga. Samal ajal tõi 2023. aasta kaasa meeldejääva sneaker'i, mis valmis koostöös Los Angelese rõivabrändiga Bricks & Wood, James Whitneri tänavariietebrändi The Whitaker Groupi „Missing Pieces Pack” ning elurõõmsad värvitoonid „Fire Sign” ja „Glow” koostöös elustiilikaubamärgiga DTLR. Trend jätkus 2024. aastal, kui New Balance tegi koostööd Hiina disaineri Younker Hongi ja tema tänavariietusemüüja Randomeventiga, et luua stiilne must-kuldne sneaker, enne kui naasis koostööle DTLR-iga, seekord luues silmapaistva mudeli, mis tähistas kevade värvikat muutust. Aasta lõpus astus bränd moemaailmast välja, tehes koostööd Ameerika sportlase Sydney McLaughlin-Levrone'iga stiilse 9060 „Linen” loomisel enne tema maailmarekordi purustamist ja kuldmedali võitmist Pariisi olümpiamängudel. Niivõrd paljude kõrgetasemeliste koostööde tulemusena kasvas 9060 populaarsus jätkuvalt ja kuulsused kandsid neid oma igapäevaelus. Eelkõige Margot Robbie pildistati 2024. aasta juunis kaks korda neutraalsete toonidega mudelis, mis äratas ajakirjade tähelepanu, demonstreerides selle kõrget moekvaliteeti ja muutes selle must-have sneakeriks.

© New Balance

Võimas pärandi tähistamine

Hoolimata sellest, et New Balance 9060 arendati välja kaasaegse ajaloo turbulentsel perioodil, on see kujunenud üheks kümnendi kõige atraktiivsemaks elustiili tossuks. Brändi pärandi tähistamine annab sellele klassikalise Y2K esteetika, samas kui mugavus tagab selle mitmekülgsuse nii igapäevaseks kandmiseks kui ka eriliseks sündmuseks. Lee ja Wu valasid oma armastuse klassikaliste New Balance jooksujalatsite vastu disainisse, tõlgendades 99X seeriat nutikalt ja piire ületades, enne kui Joe Freshgoods lisas oma jutustamisoskuse paksule siluetile. See dünaamiline kombinatsioon andis 9060-le parima võimaliku alguse, kuid just disainerite julge stiil ja tähelepanu detailidele on taganud selle pikaajalise edu.

Read more

SPORTSHOWROOM kasutab küpsiseid. Meie cookie policy kohta.

Jätka

Vali oma riik

Europe

Americas

Asia Pacific

Africa

Middle East