SPORTSHOWROOM

ASICS

GT-2160

ASICS arhiivist pärit stiilne võrgustikuga jooksujalats.

ASICS GT-2160
© ASICS

GT-2000 seeria

ASICS GT-2000 seeria ulatub tagasi 1990. aastatesse, mil see toodi turule alternatiivina Gel-Kayano mudelile. Nagu selle premium-seeria jalanõud, olid ka GT-2000 mudelid stabiilsed jooksujalanõud, mis olid loodud mugavuse ja toetuse tagamiseks. 2010. aastate alguseks oli seeria end tõestanud populaarse valikuna nii spordi- kui ka igapäevasteks tegevusteks, samas kui stiililiselt sobis see klassikalise võrgustikuga jooksujalatsi esteetikaga, mis oli olnud kasutusel juba aastatuhande vahetusest saadik. Kümnend algas austatud mudeliga GT-2150 ja 2011. aasta kevadel tuli turule mudel GT-2160, kuid enne aasta möödumist asendati see kõrgekvaliteediline jooksujalats järglasega GT-2170. Kuigi mudeli GT-2160 esialgne turule toomine oli lühiajaline, ei unustatud seda, vaid oodati vaid selle meisterlikku tagasitulekut.

© ASICS

Varased soovitused

Algne ASICS GT-2160 oli hästi valmistatud jooksujalats ja tol ajal GT-2000 seeria kergeim mudel, mis oli isegi kergem kui paljukiidetud Gel-Kayano. Selle üldine disain sobis kõige paremini kerge ja mõõduka ülepronatsiooni puhul, eriti kitsamate või madalamate jalgadega inimestele. Tegelikult oli see selles suhtes nii hea, et mõned podoloogid soovitasid seda jalatsit oma patsientidele, nii lihtsate elementide, nagu seitse paari aasakesi, mis võimaldasid kandjal saavutada suurepärase kinnituse, kui ka selle täiustatud omaduste tõttu.

© ASICS

Kõrgtehnoloogiline tald

Enamik GT-2160 kõrgtehnoloogilisi komponente leidus tallas, mille DuoMax süsteem ühendas kahte erinevat tüüpi EVA vahtu. Pehme, kokkusuruv vaht kasutati esiosas ja kannas, kus see oli kombineeritud pehme Gel-sisenditega, mis tagasid löökide summutamise, pehmenduse ja mugavuse. Samal ajal suurendas tugevam, kokkusurumatu vaht jalalaba keskel stabiilsust, takistades jalalaba kaarte sissepoole langemist ja vähendades seega ülemäärast pronatsiooni. Seda efekti tõhustas brändi Space Trusstic System – TPU-varras, mis ulatub üle jalalaba kaarte, tagades torsioonikindluse ja takistades liikumise ajal ebaloomulikku väänamist. Keskosa külgedel nähtav komponent ulatus naiste versioonis kõrgemale, et paremini toetada naiste jala kuju.

© ASICS

Juhendjoon

Paljud neist elementidest olid olemas ka mudelis GT-2150, kuid mudel GT-2160 oli varustatud uue funktsiooniga nimega Guidance Line, mis võimaldas sellel saavutada paremaid tulemusi kui selle kõrgelt hinnatud eelkäijal. See koosnes sügavast soonest, mis kulges vertikaalselt läbi esijalga keskosa ja kõverdus mediaalse varba suunas, peegeldades jala loomulikku kuju, et soodustada sümbiootilist liikumist ja korrektset esijala painet. Sellel näiliselt lihtsal komponendil oli mitu positiivset mõju, parandades sobivust, suurendades mugavust ja leevendades liigeste koormust.

© ASICS

Muud toetavad omadused

Veelgi rohkem paindesooni ulatusid külgsuunas üle talla, et luua veelgi suurem liikumisvabadus, ja kogu struktuuri toetas tugev kummist välistald, millel oli eraldatud kand, et tagada võimas löökide summutamine, ja keerukas mustrijoonis, et tagada suurepärane haarduvus. Kinga sisemuses oli ComfortDry sisetald, millel oli antimikroobne toime, mis tagas lisahügieeni, ning kandosa ümber oli pehme mäluga vaht, mis tagas tipptasemel mugavuse, täiendades seega kinga silmapaistvaid omadusi.

© ASICS

Dünaamiline väliskülg

Jalatsi pealsel oli kerge, hingav võrgustik ja vastupidavad sünteetilised kattematerjalid. Esteetiliselt oli see sileda ja voolava kujuga, kumerate kattematerjalidega ja elegantsete ASICS triipudega, mis lisasid külgedele elegantsi. Kaarekujulised paneelid tagasid vastupidavuse ja stiili varba- ja kandosas, kus Gel tekst viitas brändi iseloomulikule amortisatsioonile. Seda kordas poolkuu kujuline paneel keelel, mille keskel oli ASICS logo, samas kui mudeli nimi oli uhkusega esitatud külgmise kandepaneeli peal, mis iseenesest tekitas intrigeeriva efekti, kaldudes allapoole enne visuaalset üleminekut vahetallale lookleva joone kaudu, mis kõverdus tagasi üles, ühendudes esiosaga. Siin lõikus joon tagasi enda peale, moodustades varbaosas dünaamilise noole kuju. Keskmise talla lainelised sooned peegeldasid seda efekti ja kaks nähtavat geelist kerakest kandasid koos uime kujulise varbaosaga keskjalal kaunist esteetilist pilti. Koos andsid need elemendid GT-2160-le sportliku, kuid tehnilise välimuse, mis lõpuks aitas kaasa selle suurepärasele tagasitulekule.

© ASICS

Võrgustikuga jooksujalatsi tagasitulek

GT-2160 sai oma esialgsel turule toomisel 2011. aastal hea vastuvõtu osaliseks, kuid langes peagi tagaplaanile pärast oma järglase turule toomist. Kümme aastat hiljem koges ASICS suurt edu, mis oli tingitud Y2K-ajastu võrgustikuga jooksujalatsite kasvavast populaarsusest. Pärast Gel-Kayano 5 naasmist 2018. aastal tõi bränd turule mitu muud Kayano seeria mudelit, sealhulgas populaarse Gel-Kayano 14, mis kiirendas veelgi 2000. aastate lõpu ja 2010. aastate alguse traditsiooniliste mudelite naasmist. Lisaks 2008. aasta Gel-1130 mudeli taastamisele lõi ASICS ka uusi jooksujalatseid, mis sobisid valitseva trendiga, eelkõige stiilse Gel-NYC mudeli. Paljud neist said väga populaarseks, mistõttu bränd uuris oma arhiive, et leida teisi mudeleid, mida saaks kasutada retro-stiili fännidele laiemate valikuvõimaluste pakkumiseks. See viis GT-2160 taassünnini, mille kerge ja mugav disain ning veenev retro-esteetika muutsid selle ideaalseks täienduseks mudelitele Kayano, NYC ja 1130.

© ASICS

Sportstyle'i uuendus

ASICS Sportstyle'i sarja osana välja toodud uuendatud GT-2160 sarnanes väga palju mudelile, mis oli selle inspiratsiooniallikaks. Sellel oli sama sportlik välimus, kuid tehnoloogias oli tehtud väikeseid muudatusi, sealhulgas kasutati teistsugust välistalla kummi, mis sobis paremini tänavariietusega, ja uuendatud Trusstic-süsteemi, mis oli optimeeritud pigem kõndimiseks kui pikamaajooksuks. Esialgsed värvivalikud olid inspireeritud 2011. aasta originaaldisainist ja üldine esteetika oli kujundatud nii, et see keskendus rohkem moele kui teised tehnilisemad Sportstyle'i mudelid.

© ASICS

Tõstev turule toomine

Kõik see tegi GT-2160-st suurepärase elustiili sneaker'i, kuid ASICS pidi seda veel laiemale sneaker'ite kogukonnale tõestama. Seega tutvustas bränd 2023. aasta Pariisi moenädalal jalatsit pop-up-üritusel, mille keskmes oli teema „Miski ei ole parem kui liikuda ASICSiga”. Lootes luua otsene side sneakerite fännidega, korraldasid nad nädalapikkuse ürituse alguses põneva turule toomise peo ja valmistasid ette inspireeriva brändikogemuse ala, kus inimesed said tutvuda brändi kultuuri ja väärtustega. Selle kõrval oli butiik, kus oli väljas nii GT-2160 üldine versioon kui ka mitmed põnevad koostööprojektid.

© ASICS

Hoolikalt valitud koostööpartnerid

2020. aastate alguses sai ASICS tuntuks koostöö eest mitmete loominguliste ettevõtetega, alates kohalikest Jaapani butiikidest kuni globaalsete moebrändideni. GT-2160 uuesti turule toomiseks pöördus bränd nii vanade kui ka uute koostööpartnerite poole, paludes neil luua disainilahendused pop-up-näituseks. Valiti kolm partnerit, kes tõid kingadesse oma unikaalse visiooni: Taani disaineri Cecilie Bahnseni enda bränd, Montreali rulapood Dime ja Los Angelese käsitööbränd AIREI.

© ASICS

Cecilie Bahnsen ja Dime

Bahnsen keskendus mugavusele ja naiselikule stiilile, muutes GT-2160 täielikult ümber balleti kingadele või nn Mary Jane kingadele sarnaseks. Traditsiooniliste paelte asemel kinnitatud klapiga oli see kingal vabaaja- ja slip-on-tüüpi, mille pealset kaunistasid elegantsed lillemustrid. Disaini pildid olid väljas Cecilie Bahnseni näitusepinnal, kus oli kujutatud Tokyo moedelle, kes kandsid nii formaalset kui ka vabaaja riietust koos tema GT-2160 mudeliga, demonstreerides stiilselt selle mitmekülgsust. Samal ajal kirjeldasid Dime'i kaasomanikud Vincent Tsang ja Phil Lavoie oma „Arctic Wolf” vär vitooni kui 2160 mudeli modernset versiooni, mis säilitas originaali retrohõngu. Laiema publiku huvi äratamiseks kasutasid nad klassikalisi neutraalseid toone koos silmatorkavate värvitoonide üleminekutega, et lisada intrigeerivust, samas kui nende osa näitusest oli pühendatud rulakultuurile.

© ASICS

Unikaalne koostööprojekt

Võib-olla kõige eristuvam GT-2160 mudel üritusel oli AIREI loodud mudel. Brändi asutaja Drew Curry valmistab käsitsi unikaalseid moetooteid, millel on dekonstrueeritud, ebatraditsioonilised disainielemendid, ning ASICSiga koostöös kattis ta jalatsi ülaosa eksperimentaalse kipsikattega. Hüüdnimega „Crafts by Mind” oli jalatsil safranivärvi detailid, mis viitasid Curry lapsepõlvele Indias ja Kagu-Aasias, kus see vürts sümboliseerib tuld ja puhtust. Ta tahtis oma versiooni täita samade mõtetega, säilitades samal ajal teatud taseme täiuslikkust kipsikatte abil. Valmistati vaid viiskümmend paari, Curry unikaalsed käsitsi valmistatud elemendid muutsid iga paari ainulaadseks moekaubaks, osa rahast läks heategevusorganisatsioonile, mis toetab spordi kaudu vähekindlustatud lapsi.

© ASICS

Kasvav koostööpartnerite nimekiri

Nii uimastavate disainidega ASICS Sportstyle pop-up üritus andis GT-2160-le suurepärase stardi ning koostööprojektidest sai järgnevate kuude ja aastate jooksul silueti eriti tugev külg. 2023. aasta lõpuks oli jalatsite loominguliste partnerite nimekiri märkimisväärselt kasvanud, hõlmates erinevaid moebrände üle kogu maailma. Alustades kodumaalt, tegi ASICS koostööd Jaapani luksusliku rätikutootja Fujitakaga, luues jalatsid, mis on valmistatud erinevatest pehmetest rätikulaadsetest kangastest. Hiinas pöörduti Shenzheni ettevõtte COSTS poole, kes tootis värvitooni nimega „Shao Ji”, mis on saanud nime traditsioonilise hiina bambuskorvi järgi, mida kasutatakse näiteks riisi pesemiseks. Nende teemade järgi kaunistas COSTS sisetaldade pildid erinevate stiilidega korvidega, samas kui pealse võrgustik oli kujundatud bambusest punutud korvi sarnaseks.

© ASICS

Üle maailma

Samal ajal naasis Austraalia tänavariiete butiik Above The Clouds kolmandaks koostööks ASICSiga. Nad arendasid välja värvitooni „Shamrock Green”, millel on osaliselt läbipaistev pealisriie, mis on valmistatud eksperimentaalsetest, kuid praktilistest materjalidest, nagu Nexkin, ning värviskeem, mis on inspireeritud Jaapani looduslikust ja inimese loodud keskkonnast. Ameerika Ühendriikides ühendas ASICS jõud Ronnie Fiegi populaarse elustiilibrändiga Kith, et tuua turule paar neutraalset värvitooni kontrastsete aksentidega: „Scarab” rikkalike roheliste aksentidega ja „Solar Power” elavate kollaste plahvatustega. Josué Thomase Los Angelese rõivabränd Gallery Dept. kujundas mudeli „ComplexCon”, mille välisküljele oli mässuliselt pritsitud mitmevärvilist värvi, ning New Yorgi tänavarõivabränd Hidden NY töötas koos spetsialiseerunud disaineri JW Customsiga, et luua pilkupüüdev mudel „Crystal Pine”.

© ASICS

Euroopa sidemed

Euroopas esitas Cecilie Bahnsen veel kaks lillelist GT-2160 mudelit: „Habanero” värvikate roosade aksentidega ja „Midnight”, millel oli paar reguleeritavat Velcro rihma, mis olid kaunistatud erinevate siniste lilledega. ASICS tõi kokku üheksa Euroopa brändi ja esitas neile väljakutse teha koostööd ühe sneakerite mudeli loomiseks. See toimus vahetult pärast Covid-19 kriisi ja oli ASICS-i esimene näost-näkku kohtumine pärast ülemaailmset pandemiat, mis võimaldas erinevatel brändidel jagada loomingulisi ideid ühise loo jutustamise eesmärgil. Nende töö põhines teemal „Kogarashi” – jaapani termin, mis tõlgituna tähendab „puude surma”, kuid tegelikult viitab tunnetele, mida tekitab aastaaegade vaheldumine, kui päikeseline ilm asendub külmemaga. Selle tulemusena kaunistati GT-2160 „Tomo Curation” rikkalike punaste ja jääsiniste aksentidega, mis on inspireeritud sügise värvidest, samas kui projekt ise oli veenev koostöö sümbol.

© ASICS

Maoori kultuuri võimas esindaja

2024. aastaks oli GT-2160 saanud üheks ASICS-i populaarsemaks elustiili tossuks, mida armastati selle mugavate omaduste ja klassikalise võrgustikuga jooksujalatsi stiili tõttu. Valikut laiendades tõi bränd turule variandi nimega NS, millel oli õmbluseta pealne, mis pakkus sileda välimuse ja tugeva tunde, samal ajal kui juba niigi lai koostöödisainide valik kasvas veelgi. Above The Clouds lisas oma 2023. aasta tossudele veel mitu värvitooni, sealhulgas sujuv „Black”, elegantne „Pure Silver” ja rikkaliku tooniga „Chocolate Brown”, enne kui teine Austraalia bränd Earls Collection tõi turule oma GT-2160. Endise Uus-Meremaa ragbiliiga staari Lewis Browni asutatud luksuslik rõivabränd lõi unikaalse sneaker'i, mille taga on võimas lugu, mis viitab tema maoori päritolule. Koos nimega „Ngāwari” – mis tõlgituna tähendab „astu vaikselt” – austavad selle toonid ja tekstuurid tema esivanemaid, kes tulid kaugetelt Chathami saartelt, ja tema vanaisa, kes kandis 16 aastat ASICS-i jalatseid, et kaitsta oma jalgu pärast Achilleuse vigastust.

© ASICS

Veel tugevaid koostööprojekte

Teised koostööpartnerid tulid kaugemalt, sealhulgas Kanada disainistuudio JJJJound, kes tootis kolm julget värvikombinatsiooni, ja Kopenhaageni Wood Wood, kaasaegne moebränd, mis viitab oma esimesele ASICS-i koostööle 2017. aastal GT-2160 „Cream Oatmeal” mudeliga. Kith naasis samuti uue koostööprojektiga, seekord kaasates Marveli, kui nad ühendasid jõud komiksiteemaliste tossude duo loomiseks: „Venom vs Spiderman Pack” ja „Green Goblin”. ASICS jätkas ka produktiivset koostööd Bulgaaria loovinimese Kiko Kostadinovi ja tema innovaatilise disainistuudioga. Aasta jooksul tõi Kostadinov turule kolme erineva variandiga värvivaliku, millest igaühel oli iseloomulikke detaile, nagu ekstravagantne keelekinnitus. Need olid kaunistatud ka võluvate värvidega, nagu UB6-S „Grey Floss” sügav roheline ja pruun, UB7-S „Lava Orange” silmatorkav oranž ja UB8-S „Brown Storm” kontrastsed pruunid, roosad ja kreemikad toonid.

© ASICS

Kohalikud partnerlused

Aasias ühines ASICS Bangkokis asuva jaemüüja Carnivaliga, et disainida mudel „Concrete Bloom”, mille mahedad toonid on inspireeritud betooni pragudest kasvavatest lilledest, enne kui asuti koostööd tegema mitmete Jaapani ettevõtetega. Koos luksusliku juveelikauplusega Tasaki loodi seeria elegantsed tossud, mis on kaunistatud brändi kaubamärgiks olevate pärlitega, ning koos streetwear-boutique'iga atmos disainiti stiilne „Tapetum” värvikombinatsioon, mille julge must välispind on esile toodud peegeldavate hõbedaste logodega. Rõivabränd BEAMS osales rahvusvahelises partnerluses Pariisi kohviku omaniku James Didri tennise kontseptsiooniga Papergirl, mis lõi elegantse värvikombinatsiooni „Silver Polka Dots ”. 2024. aasta lõpus ühendas ASICS end isegi populaarsete Jaapani anime-seeria Bleach loojatega, et tähistada selle 20. aastapäeva julge värvikombinatsiooniga, mis põhineb ja on nimetatud seriaali peategelase Ichigo Kurosaki järgi.

© ASICS

Edu ärakasutamine

2025. aastal ei näidanud GT-2160 populaarsus vähenemise märke, kuna moemagasinid hindasid neid eelseisvate kevade- ja suvekuude parimateks vabaaja tossudeks, asetades need teiste klassikaliste mudelite kõrvale, mis olid saanud osaks kaasaegsest retro jooksujalatsite trendist. Seda populaarsust ära kasutades tõi ASICS turule hulga uusi värvikombinatsioone ja uusi koostööprojekte, sealhulgas GT-2160 karmima ja seiklusvalmis versiooni, mis on disainitud koostöös atmosega ja teise Jaapani ettevõttega Grip Swany, mis on tuntud oma kvaliteetsete välistingimustes kasutatavate toodete poolest.

© ASICS

Märkimisväärne lugu

ASICS GT-2160 on alates oma esialgsest turule toomisest 2011. aastal läbinud märkimisväärse teekonna. Hoolimata sellest, et mudel oli turul vaid paar kuud, enne kui see asendati uuema mudeliga, valiti see kogu GT-2000 seeriast välja kui retrojalatsid tänapäeva ajastuks. Funktsionaalse disaini ja traditsioonilise välimusega GT-2160 on üks brändi edukamaid comeback-lugusid, millest suur osa on räägitud ASICS-i koostööpartnerite loovuse ja leidlikkuse kaudu. See on lugu, mis on võlunud terve uue põlvkonna sneakerite entusiastid, tagades selle meeldejääva elustiili silueti pikaajalise pärandi.

Read more

SPORTSHOWROOM kasutab küpsiseid. Meie cookie policy kohta.

Jätka

Vali oma riik

Europe

Americas

Asia Pacific

Africa

Middle East